Комбінації в покері

Що таке комбінація карт у покері?

Комбінація карт у покері використовується для визначення переможця в роздачі та розіграшу банку або частини банку в разі, коли рука доходить до шоудауна (розкриття карт). Якщо до шоудауна в роздачі залишився один гравець, роздача завершується і шоудаун не відбувається. У Холдемі для складання комбінації використовуються кращі 5 зі 2 кишенькових і 5 спільних карт, при цьому можна використовувати 2, 1 або 0 кишенькових карт. В Омасі для складання комбінації завжди використовуються 2 кишенькові і 3 спільні карти.

У чому різниця між «рукою» і комбінацією?

Термін «рука» розуміється і використовується любителями покеру у двох різних значеннях. Перше –позначення кишенькових карт. Наприклад, гравці часто говорять фрази на кшталт «Моя рука – тузи». Друге – для позначення своєї комбінації, наприклад, «моя рука – фулхаус». Тому кишенькові карти нерідко називають стартовою рукою. Можна почути, як «стартова рука» перетворюється на просто «руку» в лексиконі любителів гри й виникає плутанина. Для того, щоби цього уникнути, рекомендується використовувати терміни «кишенькові карти» і «комбінація».

Кишенькові карти в покері

Йдеться про кишенькові карти для Холдема. Гравці отримують 2 кишенькові карти втемну на початку роздачі. Існує 1326 комбінацій кишенькових карт. Багато стартових рук ідентичні у своїй цінності до флопу, наприклад,

Карта JHКарта TH
Карта JSКарта TS
. Якщо вважати їх як одну комбінацію, маємо 169 неідентичних стартових рук у Холдемі: 13 пар. 78 одномасних комбінацій і 78 різномасних.

Найсильніша стартова рука

Карта ASКарта AH
найслабша
Карта 7SКарта 2H
. Існують різні способи класифікації стартових рук. Розглянемо основні категорії.

Пари

Преміум пари

Карта AHКарта AD
Карта KHКарта KD
Карта QHКарта QD
Карта JHКарта JD
,
Карта 10HКарта 10D

Відмінні стартові руки, які можна розігрувати рейзом з будь-якої позиції. Вони є найприбутковішими руками в довгостроковій перспективі; відмінно справляються з агресією у вигляді 3-бетов і колів.

Середні пари

Карта 9HКарта 9D
Карта 8HКарта 8D
Карта 7HКарта 7D
Карта 6HКарта 6D
Карта 5HКарта 5D

Надійні префлоп-руки, які, усе ж таки, варто розігрувати менш агресивно, ніж преміум-пари.

Низькі пари

Карта 4HКарта 4D
Карта 3HКарта 3D
Карта 2HКарта 2D

Низькі пари не варто розігрувати з ранньої та середньої позиції, але з пізніх позицій такі руки розігрувати вигідно.

Різномасні руки

Різномасті преміум-руки

Карта AHКарта KD
Карта AHКарта QD
розігруються рейзом з усіх позицій. У грі з 6 учасниками за столом у цей перелік можна додати
Карта KHКарта QD
Карта AHКарта JD

Середні різномасні руки містять

Карта KHКарта 10D
Карта QHКарта 10D
Карта JHКарта 10D
Карта AHКарта 10D
Карта AHКарта 9D
Карта AHКарта 8D
Карта AHКарта 7D
Карта AHКарта 6D
Карта AHКарта 5D
Карта AHКарта 4D
. Такі руки не розігрують з ранніх позицій.

Руки розташовуються наприкінці цієї категорії та їх можна розігрувати тільки в пізніх позиціях.

Сміттєві різномасні руки, наприклад

Карта QHКарта 5D
Карта JHКарта 6D
Карта 5HКарта 2D
Карта 8HКарта 4D
найслабші кишенькові карти в покері і не розігруються рейзом. Більшість комбінацій кишенькових карт потрапляють у цю категорію, тому вкрай важливо викидати сміттєві руки в пас і знати, які руки та з яких позицій варто розігрувати.

Одномасні руки

Конектори – це дві карти однієї масті й сусідні за старшинством. Найкращими комбінаціями стартових карт у цій категорії є

Карта AHКарта KH
Карта KHКарта QH
Карта QHКарта JH
Карта JHКарта 10H
Карта 10HКарта 9H
. Такі руки показують гарні результати з переважної більшості позицій, збирають сильні флеші та стріти й виграють великі банки.

Нижчі конектори на кшталт

Карта 7HКарта 6H
Карта 5HКарта 4H
можна розіграти з пізніх позицій, але краще буде скидати з ранніх.

«Діряві» конектори

Карта KHКарта JH
Карта 10HКарта 8H
Карта 7HКарта 5H
можуть добре поєднуватися з бордом і вигравати великі банки, але менш прибуткові, ніж звичайні конектори.

Чим більше розрив,тим слабкіші руки. Одномасні руки з розривом у 2 і 3 карти можуть бути рейзами з пізніх позицій, але не радімо розігрувати їх із ранніх і середніх позицій.

Комбінації в покері (від молодшої до старшої):

  • Старша карта: від двійки до туза
    Карта ASКарта KDКарта QHКарта JHКарта 9C
    ;
  • Пара: дві однакові карти, від пари двійок до пари тузів
    Карта ASКарта ADКарта QHКарта JHКарта 9C
    ;
  • Дві пари: 2x дві однакові карти, від пари двійок до пари тузів. Старшинство визначається за старшою з двох пар, наприклад, дві пари – королі і двійки старші, ніж дві пари – дами й валети
    Карта KSКарта KDКарта 2HКарта 2CКарта QC
    ;
  • Трипс: три однакові карти, від трьох двійок до трьох тузів
    Карта ASКарта ADКарта AHКарта JHКарта 9C
    ;
  • Стріт: п’ять карт поспіль за старшинством, туз може бути молодше двійки і старше короля
    Карта ASКарта KDКарта QHКарта JHКарта 10C
    ;
  • Флеш: п’ять карт однієї масті
    Карта AHКарта KHКарта QHКарта JHКарта 8H
    ;
  • Фул хаус: трипс і пара
    Карта ASКарта ADКарта AHКарта JHКарта JC
    ;
  • Каре: чотири однакові карти, від чотирьох двійок до чотирьох тузів
    Карта ASКарта ADКарта AHКарта ACКарта 9C
    ;
  • Стріт флеш: одномасний стріт
    Карта 9HКарта 8HКарта 7HКарта 6HКарта 5H
    ;
  • Роял флеш: стріт флеш від десятки до туза.
    Карта AHКарта KHКарта QHКарта JHКарта 10H
    .

Визначення старшинства комбінації

У Холдемі нерідко використовуються кікери для визначення переможної комбінації. Кікер – це карта, яка входить у комбінацію з 5 найкращих карт, але не визначає тип комбінації. Наприклад, у комбінації

Карта JHКарта JCКарта JSКарта ASКарта 9S
карти
Карта ASКарта 9S
є кікерами. Украй важливо пам’ятати про це і коректно складати комбінацію з найкращих 5 карт для оцінювання сили рук у Холдемі.

Розглянемо ще кілька прикладів.

Припустимо борд . Гравець 1 має кишенькові карти , Гравець 2 має . Гравці йдуть олл-ін і розкривають карти. Гравець 1 попереду, його комбінація . Комбінація гравця 2

Карта KHКарта KCКарта QDКарта 10CКарта 5S
. На рівері виходить . Тепер 2 пари гравця 1 були знецінені парою на борді, тому що для складання комбінації використовуються 5 карт. Комбінація гравця 1 . Комбінація гравця 2
Карта KHКарта KSКарта 10CКарта 10SКарта QD
. Комбінація гравця 2 старша і він забирає банк.

Припустимо борд . Гравець 1 має кишенькові карти , Гравець 2 має . Гравці ділять банк, в обох комбінація флеш

Карта AHКарта KHКарта QHКарта JHКарта 6H
. Припустимо тепер, що у гравця 1 кишенькові карти
Карта 7HКарта 4H
. Тепер гравець 1 перемагає з комбінацією .