Омаха покер (Omaha poker)

Повна,  але маловживана назва гри – Омаха Холдем. Всі різновиди Омахи традиційно мають загальне правило: у складанні комбінації з 5 карт повинні брати участь дві кишенькові карти і три спільні. Холдем вказує на використання в грі спільних для всіх гравців карт, відокремлюючи в такий спосіб омаху від дро ігор і стад ігор, на яких ми сьогодні зупинятися не будемо.

Пот ліміт Омаха (ПЛО). Англійська назва – Pot Limit Omaha (PLO)

Пот ліміт – це найпопулярніший тип Омахи в Європі й онлайн, найчастіше грається хай версія, але також можна грати і в хай-лоу версію. Пот ліміт означає, що максимальний розмір ставок обмежений поточним розміром банку. У хай версії гравець, який зібрав найстаршу комбінацію, забирає весь банк.

У хай-лоу грі банк ділиться на дві половини: одна половина для хай рук, інша – для лоу. Кожен гравець використовує дві карти з руки, щоби зібрати старшу комбінацію та претендувати на хай половину банку.

Ці або інші дві кишенькові карти використовуються для складання лоу руки і розіграшу лоу половини банку. Лоу – це п’ять карт номіналом нижче 8; туз вважається найнижчою лоу картою. Якщо немає лоу рук в кінці роздачі весь банк дістається гравцеві з найстаршою хай рукою.

Як відбувається роздача в Омасі

Для гри в омаху використовується така ж колода з 52 карт, що і в безлімітному Холдемі: 4 масті, від туза до двійки без джокерів. Грати в омаху можуть до 10 осіб. Туз може виступати в якості молодшої карти для складання хай руки стріт і лоу рук.

У грі присутня кнопка дилера; зліва від дилера – малий і великий блайнди. Кнопка і блайнди пересуваються на одну позицію вліво перед початком кожної нової роздачі. Малий блайнд зазвичай становить половину великого блайнда. Великий блайнд розташовується гравцем зліва від малого блайнда і означає розмір мінімальної ставки.

У турнірах структура блайндів змінюється залежно від часу. У турнірах з ПЛО немає анте. Після того, як раунд торгівлі завершується, наступний раунд починається з гравця в позиції малого блайнда.

У ситуаціях, коли в грі два гравці, правила змінюються. у такому разі гравець з кнопкою дилера грає малий блайнд, другий гравець ставить великий блайнд. Гравець з кнопкою дилера діє першим до флопа і другим після флопа на всіх наступних вулицях до кінця роздачі.

На початку роздачі кожен гравець отримує чотири карти втемну. Це – кишенькові карти. Усі інші карти роздаються відкритими і є спільними для всіх гравців.

Роздача починається з раунду торгівлі префлоп, тобто до флопа, починаючи з гравця зліва від великого блайнда. Торгівля префлоп триває аж поки кожен гравець не скинув карти в пас, або не поставив усі свої фішки, чи не зрівняв ставку, внесену іншими гравцями. Блайнди вважаються частиною ставки гравців, які знаходяться у відповідних позиціях. Якщо гравці заходять кллом, великий блайнд може зробити чек або підвищити ставку.

Після завершення торгівлі на префлопі, при наявності хоча би двох гравців у роздачі, відкривається флоп. Це три спільні карти, які відкриті. Після флопа відбувається другий раунд торгівлі. На флопі, терні і рівері торгівля починається з гравця зліва від дилера та відбувається за годинниковою стрілкою.

Після завершення торгівлі на флопі відкривається терн. Це одна спільна карта, що роздається у відкриту. За терном іде третій раунд торгівлі, потім відкривається остання, п’ята спільна карта – рівер, після якої слідує четвертий раунд торгівлі і шоудаун (відкриття усіх карт).

В Омасі гравцеві доступні такі дії: пас, чек, бет (ставка), кол або рейз. Точний набір опцій залежить від попередніх дій інших гравців. Якщо ставки ще не були зроблені, гравець може зіграти чек (відмовитися від ставки, зберігши карти в руці) або зробити ставку. Якщо ставка зроблена, наступні по черзі гравці можуть зіграти пас, кол (зрівняти ставку) або рейз (підвищити ставку).

Відмінності омахи від безлімітного Холдему

Головна відмінність всіх різновидів Омахи від безлімітного Холдему полягає в тому, що для складання комбінації потрібно використовувати дві кишенькові карти. Наведемо приклад: припустимо, борд

Карта 2HКарта JCКарта QSКарта KDКарта AS
, Гравець 1 має руку
Карта 10SКарта 9HКарта 9CКарта 2D
, Гравець 2 має руку
Карта 10DКарта 2CКарта 3SКарта 4S
.

У такій ситуації тільки гравець 1 має комбінацію стріт.

Карта 9HКарта 10SКарта JCКарта QSКарта KD
Гравець 2 зобов’язаний використовувати дві кишенькові карти і його комбінація
Карта 2CКарта 2HКарта ASКарта KDКарта 10D
.

Так само, коли на борді лежать 4 карти однієї масті, в Омасі не можна скласти комбінацію флеш з 4 спільних карт і 1 кишенькової. Це дуже поширена помилка гравців-початківців.

Якщо у жодного з гравців немає пари або старшої комбінації, переможець визначається по старшій карті, наприклад

Карта ASКарта 9CКарта 6DКарта 4SКарта 3H
старша, ніж
Карта KSКарта QSКарта JSКарта 10DКарта 8S

Через потребу використовувати обидві кишенькові карти, борди з сильними комбінаціями, наприклад, стрітом

Карта 5SКарта 4SКарта 3DКарта 2DКарта AH
не призводять до поділу банку. Наприклад, якщо у гравця 1 рука
Карта 6SКарта ASКарта KSКарта KH
, то він не має стріта на вищевказаному борді, тільки пару тузів. Щоби мати стріт, гравцеві потрібно мати в руці дві карти, якими він зможе «замінити» карти стріта, що лежить на борді.

Масті ніколи не використовуються для визначення старшинства рук.

Розглянемо тепер, як визначити максимальний розмір ставки в пот ліміт Омасі (ПЛО). Для цього потрібно порахувати суму грошей у банку і всіх ставок на столі, включно зі ставкою, яку гравець збирається зробити, щоби зрівняти поточну ставку.

Наприклад, якщо в банку 50$, а ваше слово перше, максимальна ставка становить 50$. Можна поставити будь-яку ставку між розміром великого блайнда і розміром банку.

Припустимо, що ваше слово друге, і в банку 15$. Перший гравець поставив 10$. Ваша максимальна ставка це розмір банку ( 15$) + розмір ставки першого гравця (10$) + сума, необхідна вам для кола ставки першого гравця (10$). Отримуємо 15+10+10=35. Це розмір, на який ми можемо збільшити ставку гравця 1. Додамо 10$, необхідні для кола ставки гравця 1, отримаємо 35+10=45. Це максимальний розмір ставки гравця 2 в даному сценарії.

Комбінації в Омасі

Омаха покер (Omaha poker)

  • Старша карта: від двійки до туза
    Карта ASКарта KDКарта QHКарта JHКарта 9C
    ;
  • Пара: дві однакові карти, від пари двійок до пари тузів
    Карта ASКарта ADКарта QHКарта JHКарта 9C
    ;
  • Дві пари: 2x дві однакові карти, від пари двійок до пари тузів. Старшинство визначається за старшою з двох пар, наприклад, дві пари королі і двійки старші, ніж дві пари дами і валети
    Карта KSКарта KDКарта 2HКарта 2CКарта QC
    ;
  • Трипс: три однакові карти, від трьох двійок до трьох тузів
    Карта ASКарта ADКарта AHКарта JHКарта 9C
    ;
  • Стріт: п’ять карт поспіль за старшинством, туз може бути молодше двійки і старше короля
    Карта ASКарта KDКарта QHКарта JHКарта 10C
    ;
  • Флеш: п’ять карт однієї масті
    Карта AHКарта KHКарта QHКарта JHКарта 8H
    ;
  • Фулхаус: трипс і пара
    Карта ASКарта ADКарта AHКарта JHКарта JC
    ;
  • Каре: чотири однакові карти, від чотирьох двійок до чотирьох тузів
    Карта ASКарта ADКарта AHКарта ACКарта 9C
    ;
  • Стріт флеш: одномасний стріт
    Карта 9HКарта 8HКарта 7HКарта 6HКарта 5H
    ;
  • Роял флеш: стріт флеш від десятки до туза.
    Карта AHКарта KHКарта QHКарта JHКарта 10H
    .

Особливості та нюанси омахи

Омаха покер (Omaha poker)

 

ПЛО – гра про збір натсових дро. Ненатсові стріти і флеші нерідко коштують новачкам багато грошей, інколи і цілого стека.

Ріпи ( wraps) – стріт дро з 9 або більше аутами. У Холдемі максимальна кількість аутів на стріт – 8, однак, в Омасі чотири кишенькові карти і тому кількість аутів на стріт може досягати 20. Наприклад,

Карта JSКарта 10CКарта 7HКарта 6D
на борді
Карта 9SКарта 8HКарта 2C
. Для складання стріта досить
Карта 5CКарта 5DКарта 5HКарта 5SКарта 6CКарта 6HКарта 6SКарта 7CКарта 7DКарта 7SКарта 10DКарта 10HКарта 10SКарта JCКарта JDКарта JHКарта QCКарта QDКарта QHКарта QS

Редро – важливий концепт пот ліміт Омахи. Украй цінні руки, які, крім найкращої руки зараз, мають сильне дро, наприклад, рука

Карта ASКарта KSКарта QSКарта QD
на борді
Карта QHКарта JDКарта 10C
має не тільки натсовий стріт, але й редро на фул хаус або каре. Натсовий стріт з редро на флеш і фулхаус може бути до 80%–20% фаворитом проти натсового стріта без редро.

Різновиди омахи

Ще одним популярним варіантом Омахи є лімітна Омаха хай-лоу (Omaha hi-low split-8 or better або просто Omaha/8). Кожен гравець збирає окремі хай і лоу руки з п’яти карт, використовуючи дві кишенькові карти для хай руки і дві будь-які для лоу. Лоу рукою вважається рука або нижче, звідси 8 у назві гри. Якщо лоу руки немає, старша хай рука забирає весь банк. Існує також пот ліміт версія цієї гри.

Щоби лоу рука була можлива, на борді повинні бути як мінімум три карти гідністю 8 і нижче. Ця умова буде виконуватися приблизно в 60% випадків.

Лоу руки і хай стріти часто ділять банк між собою, що створює заплутані сценарії на шоудауні. Теоретично, можна виграти 1/14 банку, хоча це вкрай малоймовірно. Найчастіше банк ділиться на 4 частини.

Однією з небезпек лоу рук є той факт, що вони часто знецінюються. Натсові лоу руки можуть знецінитися до четвертого натса, якщо на борд вийде одна з двох кишенькових карт, складових натсового лоу.

У зв’язку з цим високо цінуються захищені лоу руки, наприклад,

Карта 2HКарта 3CКарта 4D
в руці на борді
Карта AHКарта 6CКарта 7D
. Така рука захищена в разі, якщо на борді з’явиться
Карта 2SКарта 2CКарта 2D
або
Карта 3SКарта 3HКарта 3D
, рука, як і раніше, буде мати натсове лоу.

Отже, краще мати захищене лоу дро, ніж незахищене. Наприклад,

Карта AHКарта 2CКарта 3D
а-2-3 в руці на борді
Карта 7HКарта 8CКарта 9D
. Будь-яка лоу карта дає натсову лоу комбінацію. В процесі складання лоу рук ігноруються стріти і флеші. Лоу руки ранжуються від старшої карти до молодшої, а найсильнішою лоу рукою є
Карта 5HКарта 4CКарта 3DКарта 2SКарта AH
, далі
Карта 6HКарта 4CКарта 3DКарта 2SКарта AH
,
Карта 6HКарта 5CКарта 3DКарта 2SКарта AH
,
Карта 6HКарта 5CКарта 4DКарта 2SКарта AH
, …,
Карта 8HКарта 7CКарта 6DКарта 5SКарта 4H
.

Стартові руки з 3 або 4 картами однакового достоїнства вкрай слабкі. Найгірша рука в грі –

Карта 2HКарта 2CКарта 2DКарта 2S
. Чотири карти однієї масті також є слабкими стартовими руками. Чотири різномасні кишенькові карти означають, що флеш зібрати неможливо, чотири розрізнені карти зменшують імовірність стріта.

Найкращою рукою в ПЛО є

Карта AHКарта ACКарта KHКарта KC
, іншою найсильнішою рукою є
Карта AHКарта ACКарта JHКарта 10C
через більш широкий діапазон для складання натсових стрітів. Найкраща рука в Омасі-8 .

В Омасі-8 краще уникати рук із середніми картами, які не роблять лоу рук і нерідко збирають доміновані хай руки.

Омаха – складна й захоплива гра, вивчення тонкощів якої може бути щедро винагороджено.